Pokój pilotów

Wszystko , co dotyczy 11 Wirtualnej Eskadry Lotnictwa Taktycznego
Hammer
Posty: 8
Rejestracja: 17 sty 2020, 0:46

09 lut 2020, 12:16

Okej, czyli 11.welt jest na razie eksadrą morską? :D
Edelmann
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2019, 23:18

10 lut 2020, 20:36

Hehe. o Hornecie i F-14 wspominałem raczej żeby zwrócić uwagę że sa bardziej ukończone jako moduł niż F-16 i lotnictwo morskie w DCS lepiej można męczyć. A 11 WELT jest eskadrą...historyczną chyba raczej :D . NIe ma komu latać, nie mam z kim latać. Sami śpiący rycerze z Giewontu. Jak się umówić z kimś na lot, to masz pewniaka, że pacjent się nie zjawi na Discordzie nawet. Takie czasy nastały :evil:
Hammer
Posty: 8
Rejestracja: 17 sty 2020, 0:46

11 lut 2020, 20:15

Rozumiem, rozumiem - ja do wspólnych lotów jestem chętny, ale na razie przypominam sobie wgl jak się lata (tzn podstawowe operacje na F-16 potrafię wykonać) tyle lat przerwy zrobiło swoje. Jeżeli chodzi o F-14 czy F-18 i carrier ops, to super sprawa, sam bym walnął jakaś misję z lotniskowca np. w rejon zatoki

Swoją drogą dwa pytania:
- co z Mavem?
- apropos historycznych eskadr, to co się dzieje z 13-nastką, coś też o nich nic nie słychać?
Edelmann
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2019, 23:18

15 lut 2020, 14:05

Każdy z tych samolotów wymaga trochę czasu żeby go ogarnąć. I to nie tyle co o obsługę chodzi a o procedury głównie carrier ops. O ile F-18 jest już maszyną powiedzmy względnie nowej generacji , fly by wire, MFD ki , HOTAS-y i inne typowe dla nowych myśliwców udogodnienia o tyle F-14 to zupełnie stara wyższa szklą jazdy. Tam latanie jest bardziej przez duże L. Trzeba zwracać uwagę na wiele więcej rzeczy. Sama ergonomia , o wiele bardziej ubogi HUD. Latasz praktycznie koncentrując się na analogowych wskaźnikach. Druga rzecz typowa dla F-14 to RIO. To w praktyce nie jest balast zajmujący tylne miejsce a mózg załogi. To gość , który prowadzi komunikację, widzi wszystko na swoim gargantuicznie potężnym radarze, to tego musi maszynę zaalignować, wprowadzić przed lotem współrzędne waypointów, to on swobodnie może prowadzić walkę powietrzną BVR. W tym momencie pilot jest tylko jego kierowcą i do jego dyspozycji. Pilot jest potrzebny , żeby wystartować i wylądować. Owszem w przypadku walki manewrowej pilot przejmuje esensję walki prowadząc maszynę, ale RIO wówczas jest jego drugą parą oczu. Gdy pilot straci z oczu przeciwnika , wówczas wielką szansą na jego odnalezienie jest RIO, który równie dobrze cały czas może widzieć intruza i dawać pilotowi wskazówki o jego położeniu. Tak więc w praktyce - jak się mieliśmy z Mavem przekonać, pilot czuje napięcie praktycznie podczas lądowania , tankowania w powietrzu, tudzież startu - tyle ma satysfacji , zaś RIO jest potrzebny przez cały czas. To on, żeby odciążyć go w niektórych momentach może podawać pilotowi informację o stanie paliwa, wysokości , prędkości prędkości zniżania, odległości od TACAN a i wielu innych danych. RIO wreszcie może nawet zrobić sam takie typowe pierdółki jak zamykać owiewkę kabiny czy uzbroić ci system wyrzucania fotela , jeśli zapomnisz. No i czeklista to też jego robota w praktyce.
Reasumując- jeśli ktoś chce wiernie odtworzyć sobie klimat lotu bojowego na F-14 musi spełnić podstawowy warunek - przeszkolić się we dwóch jednocześnie. Owszem można lecieć z wirtualnym RIO AI zwanym tutaj nickiem "Jester". Owszem jest świetny i powiem że nawet dowcipny i uszczypliwy , potrafi ci pojechać nawet za każdym razem , ale ma dłuższą metę żywy członek załogi to skarb. Szkoda że nie może prowadzić z drugiego miejsca samolotu . To chyba dopiero w F-15E jest możliwe.

Odpowiadając na pytania. - Co z Mavem? - Musisz sam go o to spytać. Czasem nawet zadzwoni. Z lataniem razem przynajmniej do tej pory jest na razie jeszcze ciężko.
- 13 WELT zamieniła się w 313 coś tam virtual squadron. Zmienili profil działalności na carrier ops. Latają na F-18 w DCS.
Hammer
Posty: 8
Rejestracja: 17 sty 2020, 0:46

05 mar 2020, 7:01

Wyczerpująca odpowiedź, w sumie to funkcjami RIO do tej pory się nie interesowałem, ale bardzo fajnie i przejrzyście to opisałeś i dzięki też za wyczerpujące odpowiedzi. No F-14 to jest klasyka lotnictwa, i ja osobiście chętnie bym zobaczył jak wygląda takie latanie z drugim członkiem załogi, bo jest to level up jeżeli chodzi o umiejętności i wrażenia z lotu.
A tak nawiasem mówiąc - nie ma jakichś modów żeby latać F-14 stką z drugiej kabiny? Chociaż byłoby to chyba dość uciążliwe z uwagi na ograniczoną widoczność do przodu.
Edelmann
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2019, 23:18

05 mar 2020, 19:15

No coż, żeby chcieć zobaczyć jak wygląda latanie w drugiej kabinie F-14 pozostaje zakup dodatku. Generalnie jest deficyt siły żywej w świecie latajacych w DCS na ukompletowaną załogę. Potencjalnie z nami miałbyś szansę polatać. Mav jak w filmie wraca chyba do gry po przerwie, bo walczy ze "Srajtekiem". Pewnie lada chwila polatamy ( F-16 tką i F-14tką . Taki jest plan). Kwestia dni.
Zaś jeśli chciałbyś pilotować samolot z drugiego fotela to jest w DCS szansa oczywiście jak najbardziej - we dwóch , na żywo online. Ale nie w F-14. Póki co możliwe jest to w L-39 Albatros i Jak-52. Oba mam 8-)
ODPOWIEDZ